Een belangrijk moment in de hospitality, het afscheid nemen!

4 november 2019 door

Een belangrijk moment in hospitality & gastvrijheid; het afscheid nemen. Een eerste indruk is erg belangrijk. Echter, de laatste krijgt soms niet de aandacht die hij verdient. Wist je dat het vertrek van je gasten minstens net zo essentieel is wanneer het gaat om bezoekbeleving.

Wanneer je goed van start gaat creëer je een goede start naar de afsluiting. Dat wil zeggen dat wanneer je gasten op de juiste manier benaderd worden de kans aanzienlijk toeneemt dat zij een positieve ervaring opdoen, let daarom op de volgende zaken:

Let op details

Wanneer de werkplek er van het begin tot het eind van de dag op zijn best uitziet en de gastheer of gastvrouw met de juiste uitstraling en de juiste dosering energie hun werk doen is een goed begin bijna niet te missen, wanneer je positief van start gaat is belangrijk om ervoor te zorgen dat je de gast een goed afscheid krijgt, een laatste indruk blijft immers lang hangen.

Neem de tijd voor je vertrekkende gast

Wanneer een positieve entree bevestigd is, is het zoals eerder besproken belangrijk om je vertrekkende gast genoeg aandacht te geven. Benader je klanten en laat zien dat je van begin tot eind betrokken bent bij hun bezoek.

Neem de tijd en neem persoonlijk afscheid

Wanneer je gast vertrekt neem dan de tijd en bedank ze voor het bezoek, vraag om feedback, begroet ze op de juiste manier, zo laat je zien dat je van begin tot eind je werk nog steeds als passie ervaart.

Let op: Persoonlijk afscheid is erg belangrijk, wanneer je aan de gast laat zien dat deze aandacht oprecht is, is dit het mooiste geschenk dat je als gezicht van een bedrijf kan geven.

Een speciaal gebaar

Om die blijvende positieve ervaring te verzekeren maak je een speciaal gebaar, dit zou een kleinigheidje kunnen zijn maar ook een emotioneel gebaar. Dit soort initiatieven lonen het meeste wanneer deze op het einde worden toegepast, de essentie ligt namelijk in het feit dat gasten dit niet zien aankomen omdat zij de reden van hun bezoek al hebben gehad.

Vond je dit artikel leerzaam? Benieuwd wat wij nog meer te bieden hebben? Kijk dan op deze pagina voor een uitgebreid overzicht van onze trainingen.

Categorie