Avatar foto 20 februari 2017

Onervaren personeel staat op nummer 1 als grootste ergernis onder gasten in de horeca en het is daarnaast al jaren een veel besproken probleem.

Het hoge verloop onder personeel en grote aantallen seizoen krachten werkt hier uiteraard niet aan mee. De echte boosdoener is echter het tekort aan eenvoudige basiskennis en basisvaardigheden. Op de website www.horecahero.nl bestaat de mogelijkheid om een kennistest van 8 vragen te maken.

Onderzoek naar basiskennis van bedienende medewerkers in de horeca

In 1 maand tijd hebben al meer dan 1600 respondenten de HorecaHero kennistest gemaakt waaruit blijkt dat er inderdaad nog veel winst valt te behalen in de basiskennis. Van de ruim 1600 respondenten slaagden uiteindelijk maar 13,4 procent voor de test.

Volgens Jochem Verheul – één van de oprichters van HorecaHero – is het een zeer herkenbaar probleem. Horeca is een vak, maar zo wordt er qua aandacht voor de ontwikkeling van personeel jammer genoeg door veel horecaondernemers nog niet mee omgegaan. Bij een “vak” hoort een bepaalde basiskennis, theorie en vaardigheden. In de horeca leer je dit niet door alleen twee dagen mee te draaien op de werkvloer. “Om de praktijk goed te uitoefenen is eveneens een (theoretische) training nodig waarbij de basiskennis wordt opgeschroefd“, aldus Jochem Verheul.

Omdat de basiskennis voor de ondernemers “zo basis” is wordt deze vaak vergeten. De ondernemer gaat er vaak automatisch al van uit dat het personeel al verstand van zaken heeft, terwijl dit dus in meer dan 85% van de gevallen niet zo blijkt te zijn.

NOOT VOOR REDACTIE:

Kijk voor meer informatie op www.horecahero.nl of neem contact op met:

Naam                  Jochem Verheul.

Telefoon             0614862469

E-mail                  contact@horecahero.nl